30 oktober - 2 november

2 november 2015 - Sydney, Australië

Sydney  30 oktober

In de ochtend naar de Harbour Bridge. Inge hadden 2 vrijkaarten gekregen voor het bezoeken van de Pylon. Dat is een van de torens bij de Bridge waar ook een tentoonstelling is over de geschiedenis  en en de bouw.  Er staat vermeld dat je 200 treden op moet voor een prachtig uitzicht, maar ze vergeten erbij te zeggen dat je eerst ongeveer 100 treden op moet voor je aan de beklimming van de Pylon kunt beginnen. Het uitzicht was overigens geweldig, dus het klimmen was de moeite waard.

Aan het eind van de middag met de ferry  naar Inge om daar een "Hollandse "  barbecue te hebben. Het was een gezellige avond en we weten nu alle "ins andere outs" over de koala's. Terug met de Ferry wat in het donker ook een belevenis  is.

31 oktober

Koffers weer ordenen en uitchecken  bij het hotel. Sjoerd ging de huurauto ophalen en daarna op weg naar Wisemans Ferry, waar in een hotelcomplex het huwelijk van Inge en Matt zal plaatsvinden.  Een prachtige omgeving, met tennisbanen, zwembad en golfbaan. Het is vanaf ons hotel ongeveerd 1 1/2 uur rijden. Wij hebben een kamer met uitzicht op het zwembad en het trouwprieeltje.  Nederlandse vrienden van Inge, Jacqeline en Jos, zaten in de kamer naast ons. Zij wonen al 8 jaar in Australië.  Een aantal gasten voor de bruiloft bleef ook 2 nachten . De weersverwachting voor zondag was niet erg goed, onweer en regen in de middag, dus het was afwachten of de trouwplechtigheid en Olivia's naamdag buiten kon plaatsvinden.

1 november

De dag kon niet mooier beginnen, een stralende zo'n en blauwe lucht. Sjoerd ging met Jos en Graham (Matt's vader) een rondje lopen op de golfbaan  en Corrie, Jacqeline  en Mieke (Nederlandse vriendin en getuige van Inge) heerlijk zonnen bij het zwembad. Om 13.00 uur naar de kamer om op te tutten en zorgen om 15.15 bij het trouwprieeltje  te zijn. Gelukkig waren de weergoden ons allemaal gunstig gestemd en hebben we de plechtigheden  buiten kunnen vieren. Inge was een beeldschone  bruid in haar kanten zwarte jurk. Een half uurtje nadat we binnen waren gingen alle sluizen boven  open. We hebben genoten van de plechtigheid, het diner en het feest. Het was een eer hiervan getuige te mogen zijn. Dit was tenslotte het doel en hoofdreden voor deze reis.

2 november

Na een gezamenlijk ontbijt en uitgebreid afscheid nemen, zijn wij begonnen met onze trip naar het zuiden. De navigatie ingesteld, maar die stuurde ons met de ferry  naar de andere kant van de rivier i.p.v. richting Sydney.  Na heel wat smalle wegen toch maar omgekeerd en weer terug met de ferry.  Maar ook nu werden we via allerlei binnenwegen gestuurd. Op een gegeven moment werden we een weg ingestuurd, wat het woord weg nog nooit gehoord hadden. De wegen die Sjoerd in Zuid Amerika heeft meegemaakt, waren snelwegen hierbij vergeleken. Terug was ook geen optie,  want het was zo smal dat de auto er net door kon, dus keren was absoluut  onmogelijk. Door de heftige regen van de avond ervoor waren er grote poelen ontstaan waarvan je geen idee had hoe diep die waren. Na een vreselijk weg van een aantal kilometers toch weer in de bewoonde wereld beland. Ze mogen aan het eind van die weg wel een fysiotherapeut  neerzetten,  want die heb je na zo'n rit echt nodig. Met de nodige omwegen  toch de goede richting gevonden. In Wollongong gestopt en wat gegeten. Dat is een redelijk grote universiteitsstad  en daar plannen gemaakt hoe verder. De volgende stop was Kiama, een kleine plaats aan de oceaan met een grote rotspartij. Door een van die rotsen wordt het water met kracht naar binnen geduwd, waardoor het water als een fontein naar boven spuit, wat dus ook de "blow hole" genoemd wordt. Uiteindelijk doorgereden naar Jervis Bay en een motel vlak aan de kust gevonden. Er zijn hier heel veel dolfijnen aan de kust, dus morgen waarschijnlijk dolfijnen spotten. De dag afgesloten met fish en chips om in stijl te blijven. De dag eindigde met motregen, dat is dan weer jammer

1. Jannet:
    4 november 2015
    Onze tom wilde eerst ook de verkeerde kant uit.
    Veel plezier!