Melbourne

13 november 2015 - Melbourne, Australië

13 november

Vanmorgen opgestaan met regen maar na het ontbijt werd het droog en ging de zon ook schijnen. Eerst naar Eurocar waar we de huurauto ingeleverd hadden om te informeren  of de zonnebril van Sjoerd gevonden was bij het schoonmaken. Helaas was dat niet het geval en de auto was al weer in een andere staat. We dachten het handschoenen vak goed nagekeken te hebben, maar dat was dus niet zo. In een parkje naast het Parlement  House een leuke fontein bekeken waar je tussen kon staan. Vervolgens naar het MCG (Melbourne  Cricket  Ground) Stadion gegaan.Een geweldig stadion waar cricket, Australisch Football (eigen vrije vorm van rugby) en voetbal wordt gespeeld. Er zijn 100.000 zitplaatsen. De rondleiding wordt verzorgd door vrijwilligers, senioren die ook lid moeten zijn van de Cricket club, MCC. Onze gids was zeker 80 jr. Uitgebreid werden alle verdiepingen, lounges,  etc met trots getoond. Ook mochten we even op het heilige gras,  nou ja...een stukje kunstgras. Het veld werd geprepareerd voor een cricket match op zaterdag. Na de rondleiding hebben we het sportmuseum bekeken. Ook een overweldigende ervaring. De Australiërs zijn trots op hun sportprestaties. Voor meer dan een eeuw aan sportprestaties en attributen staan uitgestald. Met een audiotour kan je zelf kiezen welke informatie je wilt uitgelegd hebben. Aan het eind waren wij volledig verzadigd met sportinformatie, eigenlijk veel te veel. Daarna met de trein naar Federation Square geweest om wat te drinken en te eten, want het was inmiddels 16.00 uur. De St. Paul's Cathedral staat ook aan dat pleine, daar zijn we rustig naar binnen gelopen om rond te kijken. Een prachtige kerk met een heel mooi orgel. Wat ook opvalt dat op veel plaatsen de gevallenen in diverse oorlogen worden genoemd en herdacht. Australië mag dan zelf niet in oorlog geweest zijn. Ze hebben wel meegestreden aan de kant van de geallieerden in 1e en 2e wereldoorlog en de Amerikanen in Korea en Vietnam. Omdat het zonnig weer was naar het Eureka Skydeck geweest, waar je vanaf de 88ste verdieping een prachtig zicht op Melbourne hebt. Weer een volle dag en morgen afsluiten met de laatste dag Australië.

1. Hetty:
    13 november 2015
    Hallo Corrie en Sjoerd
    Leuk om jullie een beetje te volgen op jullie reis en de prachtige foto's te bekijken. Jullie hebben al gigantisch veel indrukken opgedaan.
    Michou is deze week vertrokken naar Tanzania.
    In Delfgauw gebeurt niet veel - morgen komt Sinterklaas aan.
    Geniet ook de laatste dagen van jullie vakantie en
    tot ziens.
    Hetty