3 en 4 november

4 november 2015 - Eden, Australië

3 november

De nacht van 2 op 3 geslapen in het motel in Jervis Bay, genaamd Dolfin Shores. Volgens de eigenaar zag je aan de kust gegarandeerd dolfijnen, maar wij hebben het na een tijdje maar opgegeven.  's Morgens wilden we ons geluk beproeven om te boeken voor een whale cruise. Wel dolfijnen gezien, maar geen whale. De gids deed zijn uiterste best om er wat van te maken en wist veel te vertellen over de kust. We kwamen ook langs een stuk kust, wat ze pinguin eiland noemen. Toen ze ontdekten dat daar veel pinguins leefden, heeft men besloten om van de 10 vakantiehuizen die er stonden, 9 afgebroken  moesten worden. Eén huis hebben ze laten staan en daar woont nu een ranger.  Er mag ook geen boot dichter dan 200 meter bij de kust komen. Onze gids had het geluk er een keer te mogen komen en vertelde dat er om de paar meter een slang is. Die vormen geen gevaar voor de eieren van de pinguïns, maar wel voor de vogeleieren. De pinguins zijn een klein soort die in alle vroegte het water ingaan en in de avond weer terugkomen.

Na de cruise kregen we een tegoed-bon om nog een keer te gaan en is een jaar geldig. We sturen ze wel naar Inge, die kan die misschien gebruiken als ze bezoekers krijgt.

's Middags doorgereden naar Batesmans Bay en daar ook een motel gevonden, genaamd  het Bayside Motel. Inderdaad gelegen aan de Bay.'s Avonds heerlijk gegeten bij een Indiaas restaurant, op aanraden van de motel-eigenares.

4 november

Ontbeten in  het "restaurant" van het motel met uitzicht op de Bay en een aantal papegaaien  die voor het raam heen en weer fladderden voor eten. Heel jammer dat het regende en dat is het ook een groot deel van de dag blijven doen. Daarbij is het ook 15 graden, en daar hadden we dus niet op gerekend.  Vanwege de regen maar een flink stuk gereden, onderweg koffie gedronken en geluncht  en gestopt in Eden en daar ook weer een motel gevonden, genaamd Whalefisher.  Wat rond gelopen en een paar boodschappen  gedaan, dan ontbijten  we morgenochtend op de kamer. Er is hier een killer-whale-museum wat heel interessant is, dus dat staat voor morgenochtend  op het programma.

1. Laura:
    5 november 2015
    Jaaaa! Heerlijk om weer te lezen, krijg geen melding als er een nieuw verhaal op staat, laat de site nu maar open staan en ga snel doorlezen!
  2. Johan Sliggers:
    9 november 2015
    Hi Broer en schoonzus, net alle blogs tot nu gelezen.
    Leuk, Johan