28-29 oktober

29 oktober 2015 - Sydney, Australië

28  oktober
Vandaag 21 graden, heerlijk om iets te ondernemen.
Begonnen bij Paddy's Market, een heel grote overdekte hal met een groente, vlees en visafdeling, maar ook met heel veel kramen met t-shirts en souveniers.
Bij binnenkomst al gestrikt voor een rug en nekmassage voor veel te veel geld, maar wel lekker.
Veel van hetzelfde, dus we hadden het al snel gezien.
Daarna doorgelopen  naar Darling  Harbour,  waar we de familie  zouden ontmoeten.
Inge, Arie en Olivia waren er rond 12 uur en hebben we eerst uitgebreid koffie gedronken.
Jannet, Matt en Inge's vriendin Mieke waren de Harbour bridge aan het beklimmen en we zouden daar naar toe gaan om gezamenlijk pancakes te gaan eten. Na de koffie lopend de richting van de Harbour en onderweg het Victoria winkelcentrum bezocht. Een prachtig oud gebouw met een enorme klok in het midden. Het geheel is al in kerststemming met een giga kerstboom in het midden vol Swarovski kristallen. Uiteraard zit er in dit gebouw geen Primark of C&A, maar alleen heel dure merken. Alleen window shoppen  dus.
Wat heel fijn is, dat hier overal openbare toiletten zijn, gratis en schoon.
De "klimmers" getroffen en gezellig pancakes gegeten. Zo leuk om hier elkaar te treffen en Olivia is een schattig klein meisje met een stralende lach.
Na het eten scheidden onze wegen en zijn wij naar het Opera gebouw geweest. Voor de Harbour Bridge waren we te laat, was open tot 5 uur, dus dat doen we vrijdag. Hebben van Inge een kaart gehad voor toegang voor de eerste 200 treden, is ook hoog genoeg.

29 oktober
Volop zon vandaag en met de trein en bus naar Bondi Beach geweest.
Heel veel surfers in de zee en leuk te zien hoe ze massal liggen te wachten op de juiste golf. Eerst koffie gedronken en toen de kunstroute gelopen langs de kust. Een tijdelijke tentoonstelling van ongeveer 1,7 km, met mooie en minder mooie beelden. Ook was er op een groot veld een binnen en buiten tentoonstelling met een heel leuke gelegenheid om wat te eten en drinken. We begrepen dat die gelegenheid ook afgebroken zou worden na de tentoonstelling.  Wat ook bijzonder is dat er aan de kust tegen de rotsen een groot 50 m zwembad is, waar je over de rand de zee kan aanraken. Aan het eind van de dag gegeten buiten in China Town.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Laura:
    29 oktober 2015
    Familie ❤️, wat heerlijk om elkaar daar te treffen!
    Lieve kleine Olivia...

Kus voor jullie allemaal!
  2. Susan:
    30 oktober 2015
    Wat een leuke verhalen al zeg! Lekker ondernemend ook! Gaat het een beetje met je spierpijn Corrie? Zal wel toch met die wonderzalf ;)
    We blijven jullie volgen!!