14-16 november

16 november 2015 - Sanur, Indonesië

14 november.

Melbourne Laatste dag in Australië,  Vanmorgen toevallig naar de mail gekeken en daar was van het reisbureau een bericht dat Virgin Australia zijn vluchten naar Bali had geannuleerd  tot dinsdag. Er was voor  ons al een alternatief gevonden en geboekt, we moesten die nacht om 01.05 uur vertrekken uit  Melbourne  naar Singapore en daar na 2 uur vertrekken naar Bali.  Dat hield dus ook in dat we al om 21.30 uur moesten vertrekken naar het vliegveld en dus een nacht in ons hotel hier zouden missen. Met het reisbureau  in Nederland gemaild in de hoop dat we op tijd antwoord zouden krijgen op een aantal vragen. Taxi geregeld voor de trip naar het vliegveld. Na die logistieke handelingen vertrokken naar het Melbourne  Museum waar je echt wel een dag in kan doorbrengen. Vooral de geschiedenis  van de Aboriginals is indrukwekkend weergegeven. We hebben ons nooit gerealiseerd dat zij als volk al 30.000 jaar hier hebben geleefd.Vervolgens zijn we naar een outlet centrum  geweest bij de Docklands, wat rond gelummeld en daar ook gegeten. Toen terug naar het hotel en koffers pakken. Met de taxi naar de luchthaven en achteraan sluiten.  Na ruim een half uur konden we de koffers inleveren en wat blijkt, de handkoffer van Corrie woog 10 kg waar 7 kg was toegestaan. Wij wisten niet beter dan dat dit 10 kg was. Spullen overpakken in de grote koffer, heel fijn als er nog een rij achter je staat. Vervolgens door de douane en toen weer in de rij (7 rijen) voor de controle van de handbagage. Werd Corrie eruit gepikt want er zat 2x zonnebrand en shampoo in de handbagage, "ontoelaatbaar/gevaarlijk" !  en dat zou weggegooid  worden. Na protesten van onze kant werd gezegd dat de koffer dan ingecheckt moest worden. Corrie terug, de rij genegeerd en bij de 1ste klas het verhaal gedaan. Daar bleek dat we samen maar 2 stuks bagage mochten inchecken en dat deze derde geld zou kosten. Corrie stond zonder geld,  want Sjoerd had de handtas bij zich gehouden. Na enig aarzelen werd er een supervisor gebeld. Die gaf na lang beraad toestemming dat de koffer gratis mee in het bagageruim mocht. Terug richting Sjoerd en weer diverse rijen  genegeerd, weer door poortjes en weer paspoort laten zien. Dus. ...., na ruim 2 uur konden we eindelijk een kop koffie gaan drinken en boarden. Dit zijn zaken waardoor 3 uur vóór vertrek inchecken af en toe nodig is. Corrie laat iedereen weten dat door zo'n gedoe je humeur  er niet op vooruit gaat. Ook niet als je ziet dat mensen in hetzelfde vliegtuig wel 4 tassen bij zich hebben, plus de nodige flessen die ze taxfree hebben aangeschaft.

15 november.

Na 8 uur vliegen aangekomen in Singapore en 2 uur wachttijd voor de vlucht naar Bali.  Die vlucht duurde ruim 2 1/2 uur (2x ontbijt gehad) en we landden om 9.30u o p Bali. Gelukkig had het reisbureau de vlucht wijziging doorgegeven in Bali, werden we keurig opgewacht en naar ons hotel gebracht. We zouden oorspronkelijk  om 12.25 uur aankomen. In het hotel was er nog geen kamer beschikbaar en moesten we wachten. We kregen kaarten om badlakens bij een speciale balie te halen en konden aan het zwembad gaan zitten. Dat zagen we niet zitten met onze lange broeken aan en 30 graden, dus op aanraden van een echtpaar naar een tentje aan het strand gelopen en in de schaduw wat drankjes genuttigd. Rond 12.30 uur (met wat aandringen) kregen we een kamer die op dat moment klaar was. Ruime kamer en badkamer en prima airco en een balkon met stoelen.De rest van de middag doorgebracht op een lekker bedje aan het strand en beiden af en toe weggedommeld, niet vreemd. ... toch? 's Avonds aan het strand gegeten en nog steeds 30 graden.

16 november Sanur

Vanmorgen bij een eettentje aan het strand ontbeten. Wel een verschil met de prijzen in Australië,  het ontbijt  (ei ,bacon, toast, sinaasappelsap, vers fruit en koffie of thee) kostte 110.000 rupiah samen, omgerekend 7 Euro. Om 10 uur een afspraak met de plaatselijke vertegenwoordiger van D-reizen die ook al de gegevens had voor onze terugvlucht. Een dag voor vertrek krijgen we te horen hoe laat we opgehaald  worden. We hebben meteen bij hem twee excursies  geboekt, woensdag gaan we een culturele tocht maken over het eiland (auto met chauffeur/gids) en vrijdagavond gaan we naar een traditionele dansvoorstelling. Bij deze temperaturen, wil je ook niet veel ondernemen. 2 Grote zwembaden aanwezig, 1 kinderbad met te leuke glijbanen en speeltuigen, en een tweede met een groot diep bad. Als je een kaart inlevert (waar je kamernummer opstaat) krijg je een groot strandlaken en bij terugbrengen krijg je de kaart weer terug. Het is hier heel rustig, dus plek genoeg. Voordat we naar het zwembad konden werd er alarm geslagen voor een Tzunami-oefening. Er werd verwacht dat iedereen zo snel mogelijk naar de hoogste verdieping ging. De oefening werd serieus aangepakt, BHV-ers goed herkenbaar, met brancards gezeuld, en gefilmd. Op de verzamelplaats (behoorlijk benauwd in een grote groep bij elkaar) werden water en enkele zoete versnaperingen uitgedeeld. De directie bedankte ieder voor de medewerking. Het werd niet duidelijk of écht iedereen had meegedaan, een telling of iets wat daarop leek, is niet uitgevoerd. Gelukkig maar dat het complex niet volgeboekt is.

1. Susan:
    16 november 2015
    Wat een gedoe op die luchthaven zeg! Daar zit je net op te wachten... Nu dan lekker uitrusten en genieten van Bali! xx
  2. Laura:
    16 november 2015
    Wauw, wat een verhaal weer!
    Nu lekker in Bali, ziet er zalig uit!

Dikke kus