19-21 november

21 november 2015 - Sanur, Indonesië

19 november

Vandaag weer 33 graden met een gevoelstemperatuur van 37 graden, maar je hoort ons niet klagen. Groot deel van de dag bij en in het zwembad gelegen. 's Avonds  weer een ander restaurant gezocht en deze had een Balinese danseres die optrad.  We zijn iedere keer verbaasd hoe ze hun vingers bewegen tijdens de dans. Geprobeerd  het na te doen, maar jammerlijk mislukt

20 november.

Vanmorgen vanwege de hitte een ligbed opgezocht op het strand in de hoop een zuchtje zeewind mee te kunnen pakken. Een Nederlands echtpaar ontmoet die net van een massagesalon kwamen en daar heel tevreden over waren. In het hotel betaal je zo 65 dollar voor een massage en we kregen het adres en gaan het zeker proberen. Om 17 uur werden we opgehaald voor de Devdan Show, Treasure of the Archipelago, in het Bali  Nusa Dua Theater.  We moesten ook een Engels echtpaar ophalen en waren om 17.45 uur bij het theater. Onvoorstelbaar hoe je in een andere wereld terechtkomt, dat begon al op de weg er naar toe. Een modern wegenstelsel, zelfs met een fly over, en bij het theater, parken met prachtige beelden. Ook een winkelcentrum met een luxe uitstraling en dito merken. Omdat we nog een uur de tijd hadden zijn we het winkelcentrum maar ingegaan. Er was een Starbucks die heerlijke ijskoffie had. Om 18.50 uur konden we het theater in en hadden prima plaatsen, recht voor het podium. De wervelende  show had als leidraad een jongen en meisje die een schatkist vonden met daarin verschillende voorwerpen die verwezen naar de belangrijkste eilanden van Indonesië. Een prachtige dans- en muziekshow met veel "special effects" met vuur en water. De laatste 5 minuten werd er aangegeven dat er foto's  gemaakt mochten worden en gelukkig hadden we een fototoestel bij ons. Jammer dat er maar hooguit 150 toeschouwers waren in een zaal waar er ruim 550 in kunnen, maar het is hier overal heel rustig.Buiten gekomen wees onze chauffeur ons erop dat we op de foto konden met de dansers. Uiteraard daar gebruik van gemaakt en onze Engelse medereiziger heeft de foto gemaakt. Zij waren teleurgesteld geen fototoestel bij zich te hebben omdat er gezegd was dat er niet gefotografeerd mocht worden. Geen probleem, Corrie heeft foto's van hun gemaakt en het mailadres  gekregen. Op de terugweg ons af laten zetten in de "restaurantstraat" en een restaurant opgezocht. Deze keer geen entertainment, maar we waren nog vol van de show.

21 november

Vanmorgen na het ontbijt op zoek gegaan naar de massagesalon en gevonden. We hebben een heerlijke massage van een uur gehad en moesten voor ieder 60.000 rupiah afrekenen, omgerekend ca.4 euro. We gaan zeker nog een keer. Daarna hebben we winkeltjes bekeken en de rest van de middag bij het zwembad gelegen.  Vanavond hebben we de online-incheck gedaan voor de terugvluchten naar Singapore en Amsterdam, daarmee is de eerste stap naar huis genomen.