6-8 november

8 november 2015 - Apollo Bay, Australië

6 november

's Morgens met zon vertrokken uit Lakes Entrance met als einddoel Tooradin. Onderweg werd het weer slecht en begon het te regenen.  Tooradin bleek een haventje te zijn en een paar winkels en geen hotel of motel. Besloten door te rijden naar Frankston, maar daar was alles volgeboekt. Vervolgens doorgereden naar Mornington waar we een motel vonden. Langer gereden dan de bedoeling was vanwege de regen en volgeboekte motels,  waardoor we wat speling hebben als het weer beter wordt.

7 november

Vanuit Mornington  ruim een half uur rijden naar Sorrento om daar de ferry  te nemen naar Queenscliff. De avond ervoor al via Internet geboekt voor de overtocht van 11 uur. Het is een tocht van 45 minuten waarbij de dolfijnen meezwemmen met de veerboot, helaas, nu even niet. Doorgereden naar Torquay en als eerste naar de Informatie geweest. Bleek alles volgeboekt te zijn vanwege een concert van Fleedwood Mac, maar helaas was het concert ook al uitverkocht. De mevrouw van de VVV raadde ons aan door te rijden naar Anglesea en heeft voor ons een B&B gebeld die nog vrij was. Daar aangekomen bleek de mevrouw  Annemarie te heten en in 1956 als klein meisje vanuit Utrecht naar Australië  verhuisd  te zijn. Ze sprak zelfs nog wat Nederlands. Een nette kamer en een prachtige badkamer, dus prima. Eerst wat rondgelopen  in het plaatsje en vervolgens  naar de golfbaan gegaan. Daar woont een groep van ongeveer 350 kangoeroes die zich tussen 5-6 in de middag laten zien. De rest van de dag liggen ze in de schaduw onder de bomen. Een mooie golfbaan en leuk om te zien dat er dan ineens een kangoeroe  oversteekt.  's Avonds in het stadje gegeten en geld gepind  om onze gastvrouw  cash te betalen.

8 november

Gelukkig mooi weer!! Vanmorgen op tijd vertrokken uit Anglesea  en bij Lorne een tentoonstelling  bezocht over het ontstaan van de Great Ocean  Road. De weg is gemaakt door  meer dan 3000 ex-soldaten  die teruggekeerd  waren van de eerste wereldoorlog.  De bouw begon in 1919 en werd voltooid  in 1932. Het is een prachtige kustweg met een totale lengte van 243 km.  Overal zijn uitkijkposten op de oceaan en die heeft een onwaarschijnlijke  kleur blauw. We zijn regelmatige gestopt om van het uitzicht te genieten. Bij Kennett River, de Grey River road, gestopt omdat daar koala's  zouden zijn, en dat klopte ook. Er waren ook heel veel papegaaien die op eten uit waren. Vooral de appel die wij aanboden, vonden ze lekker. Vervolgens doorgereden naar Apollo Bay en daar al snel een prima motel gevonden. Daarna zijn we ïheen en terug gereden naar het Great Otway National Park. Dat is een regenwoud met gigantische bomen en varens, waar we een wandeling hebben gemaakt. Terug naar het motel en wat rondgelopen in het stadje en langs het strand. Vanavond bij de Italiaan gegeten en morgen de Great Ocean Road afrijden met de nodige stops.

1. Jannet van Zuylen:
    8 november 2015
    Fijn dat het weer beter is. De Great Ocean Road is prachtig. Veel plezier!
  2. Laura:
    8 november 2015
    Billie vond de dierenfoto's geweldig!
    Leuk om te lezen weer! Kus kus