Melbourne

12 november 2015 - Melbourne, Australië

12 november

Vanmorgen  een stralend zonnetje en zonder vest op pad. Allereerst naar het Informatie centrum (vvv), waar op het Federation Square op een groot podium bekende UFC-fighters een work-out lieten zien en een schijngevecht hielden. Dit tot enthousiasme van het publiek, maar niet onze sport. Veel agenten aanwezig met kogelvrije vesten en bewapend en veel veiligheidmensen.  Ook cirkelden er constant  2 helikopters boven het plein, geeft toch een onrustig  gevoel. Vervolgens naar de Queen  Victoria Market geweest. Een hele grote overdekte markt waar zowel kleding, "juwelen", souvenirs en veel meer te koop zijn en wat Australische  kunst. Ook is er een groot groente- en fruitgedeelte. Op de markt wat gegeten en vervolgens  met de tram naar de haven. Plotseling  stopte de tram en kwam de bestuurder uit zijn cabine. Na vriendelijk gevraagd te hebben hoe het met iedereen ging, kondigde hij aan dat er wat vertraging was en er een andere trambestuurder zou komen want hij ging naar huis. Hij verliet de tram en stapte in een taxi aan de overkant. Gelukkig kwam zijn vervanger er snel aan, maar we moesten er wel om lachen, want iedereen vindt het hier normaal,  wij niet. Een tocht gemaakt met een rondvaartboot door de rivier en de haven. Enkele bruggen waren zo laag dat bij hoogtij van 1 meter, de boot niet kon varen. Aansluitend hebben we op de Southbank buiten gegeten. Alle restaurants waren volgeboekt, dus maar iets bij de take-away gehaald. Met de tram weer terug naar het hotel. Helaas zijn de weersverwachtingen voor morgen niet heel gunstig, maar er zijn genoeg musea.