4 dagen Singapore 22 - 25 oktober

25 oktober 2015 - Singapore, Singapore

Na een vermoeiende nachtvlucht tegen de klok in om 6:45u in hotel, tot 11:00 geen kamer beschikbaar.
Om niet in slaap te vallen zijn we gaan wandelen en hebben we de Tourist Info bezocht.
Dit was een hele goede beslissing, een enthousiaste senior medewerker gaf ons ontzettend veel tips en daarbij ook geldbesparende.
Daarna tot 11:45u in de rij gestaan voordat we naar de kamer konden.
Er stonden namelijk grote rijen mensen om in en uit te checken.
Lekker even 2 uur geslapen waarna het verdere avontuur kon beginnen.
We hebben een ov-kaart aangeschaft en hebben Chinatown verkend. Een belevenis op zich, overal wat te zien en te doen, zonder dat ze je ergens naar binnen willen sleuren
Vervolgens naar de Botanische tuin geweest met een indrukwekkende orchideeën collectie.

Gardens by the Bay is ook heel bijzonder, futuristische gebouwen met prachtige bloemen en planten.
Je kon met de lift naar boven en met een soort brug slingerend naar beneden lopen.
Sjoerd is geweest, maar voor de hoogtevrees van Corrie, niet dus. Die heeft het dus van beneden bekeken.
Daarbij een groot park, waar samen met die gebouwen het thema duurzaamheid leidend is.
Singapore is echt de stad van de selfiesticks, we hebben nog nooit zoveel belachelijke standjes gezien zoals men zichzelf probeert te vereeuwigen.

Een boottocht gemaakt, konden we tenminste een tijdje zitten, want we lopen heel wat af.
Corrie heeft bij een drogist een tube creme gekocht tegen de spierpijn in haar kuiten.
Tussen 20-21 uur was er bij Town Hall een lasershow bij het fontein.
Wel leuk, maar minder spectaculair dan men in de folders aangeeft.
De laatste dag zijn we naar Sentosa geweest. Een eiland waarop zich allerlei pretparken en attracties bevinden.
Alles vanaf een afstandje bekeken, dat was goed genoeg.
Eten kan je in iedere prijsklasse, maar drank is hier vreselijk duur. Voor een glas wijn betaal je zo 15 dollar en voor bier ongeveer 12 dollar. Ook geen dronken mensen gezien, wat niet vreemd is met deze belachelijke prijzen.
Singapore is leuk voor een paar dagen, maar we zijn blij om naar Sydney te vliegen

1. Laura:
    29 oktober 2015
    Serieus pap, die brug!!
    Goed dat je beneden bent blijven staan mam! Wauw!

Heerlijk om jullie verhaal te lezen! Dikke zoen van ons