22-23 december, Tzaneen Country Lodge.

23 december 2017 - Tzaneen, Zuid-Afrika

Een korte rit van enkele uren naar Tzaneen in de richting van Kruger Park. In Tzaneen toch maar een SIM-kaart gekocht om binnenslands te kunnen telefoneren. Daar ook weer een bijzondere ervaring. Bij de provider eisten ze een ID én een “vast” adres binnen Z-A, vaste procedure en niet van af te wijken om alleen maar een SIM-kaart te krijgen. Maar… het advies was om in de supermarkt dan maar een kaart te kopen…. Daar, zonder vast adres wel een SIM-kaart van  alle soorten providers met alleen het paspoort… terug naar de provider en daar “airtime” gekocht en laten installeren… kostte een uur in totaal… maar dan heb je wat je wil…! Deze omslachtige procedure willen we even niet begrijpen.

De Country Lodge was prima gelegen op een rustig uitgebreid terrein, wel  een beetje gedateerd, maar goed. De auto kon naast de deur worden geparkeerd.  We hebben daar geen foto’s gemaakt. In de reisomschrijving werd de menukaart en de kwaliteit van het eten geroemd, dus wij waren benieuwd… Helaas, er was kortsluiting geweest dus kon het à la  carte restaurant niet open, waardoor er geïmproviseerd werd gekookt en alleen een warm buffet werd geserveerd.

Één nacht gebleven, ontbeten, op het gemak koffie gedronken en dan op doorreis naar Kruger.

1. Vivian:
    24 december 2017
    Hoi Sjoerd & Corrie alles mag je mee maken en wees maar blij dat jullie dat kunnen, wat een ervaringen zullen jullie mee terug brengen naar Nederland. Veel plezier nog. En blijf alert en voorzichtig. Lieve groet Vivian. PS mooie foto,s.
  2. Hanneke Jasperse:
    24 december 2017
    Leuk jullie verhalen te lezen. Mooie foto's. Het lijkt mij fantastisch die wilde dieren in hun eigen omgeving te zien. Geniet ervan en fijne feestdagen.
  3. Laura:
    En op Kerstavond een knuffel van ons naar jullie! 😘😘
  4. Hetty:
    24 december 2017
    Zojuist jullie complete verslagen gelezen en daarvan genoten. Frits beweerde dat wij geen blog van jullie kregen, maar dat klopte gelukkig niet. Jullie hebben al heel wat meegemaakt en er volgt nog heel wat. Geniet er van!
  5. Ilonka:
    26 december 2017
    fijne kerstdagen!!
  6. Susan:
    26 december 2017
    Wat een superreis! Veel indrukken opdoen en veel plezier! Wij beleven het hier mee!