23-25 december, Phalaborwa- Bushveld Terrace Hotel - Kruger (1)

25 december 2017 - Phalaborwa, Zuid-Afrika

Uitgeslapen op pad voor een korte rit naar Phalaborwa. Het hotel ligt letterlijk op een steenworp afstand van de ingang van het Krugerpark. Even rustig gekeken welke rondritten we wilden. Onze plannen gingen uit naar begeleide vroege safari’s van  6 uur op de eerste dag en 3 uur op de 2e dag. In een safari-jeep kom je namelijk op veel meer onverharde  paden, waar je met auto niet mag komen. Helaas, alleen de 3 uur op dag 1 was nog beschikbaar… de rest volgeboekt, alleen wandelen of fietsen op de 2e dag was een alternatief aanbod. Dus, gekozen voor die 3 uur.

De safari viel een beetje tegen, hoewel we toch 2 van de grote 5 hebben gezien!  We denken dat we een beetje “verpest” zijn door Madikwe en dus iets te hoge verwachtingen hadden. Afijn, een andere “verklaring” was dat het nog en beetje koud was..(??).

Na terugkomst wat gebabbeld met de receptioniste van het hotel, enkele suggesties gekregen, een kaart van Kruger gekocht en plannen gemaakt om die middag zelf op pad te gaan.

Zo gezegd, zo gedaan, rond 12:00 u vertrokken, over de goed geasfalteerde wegen binnen het Kruger park, en enkele zijpaden, onverhard, ingestoken. Om bij een uitkijkpost van een meer te speuren naar bewegingen, hier zouden veel dieren komen drinken. En de archeologische site Masorini te zien,  waar vroeger ijzer uit erts werd gewonnen en bewerkt tot gebruiksartikelen en “wapens”  door de oorspronkelijke bewoners van de omgeving. Het vuur werd hoog in temperatuur opgestookt door o.a. vetten van wilde dieren mee te verbranden.

Het einddoel was de kampeerplaats/lodges/winkel/restaurant Letaba. Afijn, daar wat spulletjes gekocht, een drankje op het terras en … langs de rivier enkele grazende nijlpaarden/hippo’s gespot (op grote afstand, met camera ingezoomd)!

Verder alleen wat kleinere dieren gezien. De foto’s geven een impressie.

Bij het meer weinig beweging, enige tijd iets in het water gevolgd… met gedachten aan hippo’s, krokodillen…. Uiteindelijk bleek het 1 schildpad te zijn !

Vlak voor de sluitingstijd van 18:30 weer naar buiten, ca. 110 km gereden op max. 50km/u… toch een leuke middag gehad.

In het hotel 2 keer ’s avonds buiten lekker gegeten, met leuke, zeer attente bediening.

Eerste kerstdag na het ontbijt op weg naar locatie 2 bij het Krugerpark.

1. Laura:
    27 december 2017
    Heerlijk die eigenwijze beesten op de foto's!!
  2. Hetty:
    Prachtig!!!!
    Flauw hoor dat ik niet mee mocht - onzin natuurlijk.
    ( In Blijdorp is een wit nijlpaard of neushoorn geboren , ik weet niet meer wat. )
    En wij moeten het doen met wilde zwijnen in Gelderland.
    met groet Hetty
  3. Joke:
    Joke
    Je maakt zo wel wat mee maar geniet ervan. Fijne jaarwisseling voor jullie. X
  4. Lieke:
    Ha Sjoerd en Corrie,
    Wat n prachtige foto's .
    Al hebben jullie ze nog niet alle 5 gezien, het zijn er toch al meer dan hier,in n schitterende omgeving.
    Geniet er lekker van en n potholetje hier en daar mag de pret niet drukken.
    Nog iets van kerst meegekregen?