22-24 november, het slotakkoord.

24 november 2015 - Delfgauw, Nederland

22-24 november,  het slotakkoord.

22 november.

De laatste volledige dag hebben we het rustig aan gedaan. Een goede ligplaats op het strand, dicht bij de oceaan, een goed boek en af en toe een versnapering, stonden op het programma. Gezien de 33 grd in de schaduw de beste optie voor de dag. Wel even geregeld dat we de laatste dag de kamer langer konden krijgen dan de 12:00u uitcheck tijd. Tot 14:00 werd ons gratis gegund, plus een "hospitality room" later op de middag om ons op te frissen en om te kleden. 's Avonds weer lekker gegeten,  ons laatste Bali-diner, in een restaurant in de buurt. Ook deze keer weer een variant op Nick & Simon. Echter dit duo had beter hun mond kunnen houden, ze zaten meerdere keren naast de goede toonhoogte. Instrumentaal klonk het wel goed. Corrie mocht over het restaurant en de muziek een waardering geven en een kruisjeslijstje invullen. Zij heeft de muzikanten een "poor" kwalificatie gegeven. Als laatste hebben wij ons op een lekker toetje getrakteerd.

23 november

De laatste dag in Bali. Zoals bedacht eerst een herhaling van de massage, heerlijk om dat uur ontspanning weer te ervaren. Daarna een laatste Cappuccino en Bali-koffie. Zo'n Bali-koffie is een iets slappere variant van Griekse of Turkse koffie met drap op de bodem. Deze keer een forse drap. Vervolgens de verrassing dat onze kamer niet meer opende met onze sleutelkaarten. Het was ca.12:10u en men had vrolijk onze kamer geblokkeerd, uiteraard vanwege de uitchecktijd. Sjoerd kon dus noodgedwongen naar de receptie om de kamer te claimen tot 14:00u conform de afspraak. Corrie kon in de tussentijd met hulp van de roomservice al de kamer in. Alsnog de koffers gepakt en vóór 14:00u de sleutelkaarten ingeleverd. De kaarten voor de badhanddoeken konden wij houden totdat we echt zouden uitchecken. Die hebben we dankbaar gebruikt om nog een tijdje van de zon (=schaduw) te genieten. Rond 16:00u gebruik gemaakt van de hospitality room, een heerlijke service van het hotel. Om 16:35u stond de pick-up service al klaar, in plaats van de afgesproken 17:00u, maar dat vonden wij niet erg. De reis naar huis kon beginnen. Dit keer gezorgd dat de handkoffers niet meer wogen dan 7 kg en er geen shampoo of gel in zat. Op het vliegveld was het heel rustig en hadden we 5 mensen voor ons. Ondanks dat moet je als pacman door diverse paden slingeren om bij de balie te kunnen komen. De eerste etappe naar Singapore kon beginnen en verliep voorspoedig.

24 november.

Iets na middernacht, zeg maar 00:20u konden we de lucht in. Ongeveer 06:10u stonden we weer op de grond op Schiphol ongeveer een halfuur eerder dan volgens vluchtschema. Hiertussen zaten toch bijna 13 vlieguren. Rutger zou ons ophalen en was gaan slapen op 06:45u aankomsttijd, een verrassing dus dat we vroeger waren. Toch konden we elkaar vrij snel begroeten. Bij thuiskomst in Delfgauw hebben Corrie en Rutger gauw wat verse broodjes gehaald en hebben we samen ontbeten. Laura wilde ook op Schiphol staan met de jongens,  maar dat was niet realistisch gezien de vroege ochtend. Uiteraard wilden wij hun toch graag zien, en zijn we met Rutger als chauffeur in de loop van de middag naar Wijk bij Duurstede gegaan. Toen was de thuiskomst compleet.

Een heerlijke vakantie hebben we in stijl afgesloten. Bedankt dat jullie met ons "meegereisd  zijn" en met berichtjes meegeleefd hebben.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Laura:
    28 november 2015
    Nou wat lief zeg, wat heeeerlijk dat jullie er weer zijn!
    Hou van jullie, tot snel weer!

Dikke zoenen
  2. Gert/Ingrid:
    29 november 2015
    Het was leuk om jullie belevenissen op deze manier te volgen!
    En volgens mij is het na 5 weken ook weer leuk om thuis te zijn en je kinderen en kleinkinderen te zien!!
  3. Hanneke Jasperse:
    29 november 2015
    Leuk om zo met jullie mee te leven. Het is ook weer fijn om thuis te zijn. Groetjes, Rene&hanneke.
  4. Corrie van Zuylen en Sjoerd Sliggers:
    8 december 2015
    Hi Sjoerd,

Ben alleen thuis en heb met plezier jullie reisverslag gelezen.
    Een geweldige reis, en jullie hebben heel veel gezien en beleefd! Mede door zo'n reisverslag blijven alle herinneringen lang bij je en is het makkelijk dit opnieuw voor de geest te halen en ervan na te genieten.

Jurgen.

Reactie jurgen Mulder dd 6 december 2015
  5. Marga:
    8 december 2015
    Wat jammer dat we nu jullie verhalen pas kunnen lezen, was super geweest om het ook mee te beleven. Maar ondanks dat wat een heerlijke vakantie was dit.
    Voor Wim en mij riep dit zeker een aantal fantastische herinneringen aan onze eerdere reis. Genoten van jullie verhalen. Zal wel weer wennen zijn, maar dat is intussen wel gelukt neem ik aan.
  6. Ilonka:
    13 december 2015
    wat een heerlijke reis! Kon je snel op temperatuur komen? Want het was hier koud eind november, begin december.
  7. Bert Soeteman:
    2 januari 2016
    Hoi Corrie en Sjoerd. Net jullie verhalen gelezen en foto;s gezien. Een goede opwarmer voor Bali volgende week. Jammer dat het weer in Australie blijkbaar wat tegenviel.
    Groet, Bert.