16-18 december

18 december 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Zo, we kunnen beginnen aan de vakantie.

Corrie heeft de reis vanuit Amsterdam gemaakt en Sjoerd is uitgewerkt in Durban.

Een fijne situatie was dat Sjoerd al eerder in Johannesburg was dan  Corrie, zodat hij haar kon ophalen.

Heel leuk was de kennismaking met de vertegenwoordigster die uiterst verbaasd was Sjoerd te ontmoeten op het moment dat Corrie maar net was geland. Zij dacht dat we samen uit Amsterdam zouden komen. Dat was snel uitgelegd. Zo was de “meet-and-greet” al  gepasseerd, bij binnenkomst van Corrie konden we direct naar de shuttlebus  van het hotel.

Corrie was zichtbaar vermoeid na de lage reis ondanks de ruime beenruimte bij de gekozen stoel. Jammer, dat er  te vaak over haar voeten gestruikeld werd,  omdat ze in het gangpad blak bij de toiletten zat.

We hadden bedacht dat het toch handig zou zijn om de huurauto al op zondag ipv maandag op te halen vanwege de lange rit op maandag. Bij het verhuurbedrijf  viel  dit duidelijk volledig buiten alle onwrikbare procedures… dus maar besloten om maandag zo vroeg mogelijk te vertrekken voor een 390 km lange tocht naar Madikwe Game reserve.

De zondag in rust doorgebracht, o.a. bij het zwembad, dat met ca. 3x6 m ook wel een grote viskom genoemd mag worden .